قهرمانی به نام سرخپوشان



هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال روز گذشته با برگزاری 3 دیدار به پایان رسید که در مهم‌ترین آنها، پدیده و پرسپولیس از ساعت ۱۷ در ورزشگاه ثامن مشهد برابر هم قرار گرفتند. دیداری که پرسپولیسی‌ها در آن به میدان رفتند تا بالاخره تکلیف قهرمانی خود در لیگ هفدهم را پس از دو شکست پیاپی مشخص کنند. در نیمه اول این مسابقه شاهد بازی پایاپایی از سوی هر دو تیم بودیم و هر دو تیم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی به دست آوردند. در دقیقه ۷، رفت و برگشت توپ در محوطه جریمه با دفع ناقص پرسپولیسی‌ها به معین عباسیان رسید که ضرب روپا و سرضرب این بازیکن با واکنش بیرانوند به کرنر رفت تا شاگردان مهاجری،خالق نخستین موقعیت خطرناک این دیدار باشند. در دقیقه ۱۵ و در فاصله 20 متری از دروازه پدیده، خطایی به سود پرسپولیس اعلام شد که حسین ماهینی پشت توپ قرار گرفت و ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۱۸ تعارف محمد انصاری و بیرانوند در محوطه جریمه پرسپولیس باعث شد تا خلعتبری از این فرصت استفاده و توپ را با ضربه‌ای آرام روانه دروازه کند اما حسین ماهینی توپ را از روی خط برگشت داد و مانع باز شدن دروازه بیرانوند شد. در دقیقه ۲۹، پرتاب اوت ماهینی، امیری را در محوطه جریمه پدیده صاحب توپ کرد که پاس در عرض این بازیکن، دروازه خالی را مقابل کامیابی‌نیا قرار داد اما ضربه این بازیکن با بی‌دقتی از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۴۶ هم ضربه شروع مجدد بیرانوند، وحید امیری را در موقعیت تک به تک قرار داد و تعلل این بازیکن موجب شد مدافعان میزبان توپ را از منطقه خطر دور کنند. این پایان کار نبود چون سانتر امیری در محوطه شش قدم به علیپور رسید که مهاجم پرسپولیس در کمال ناباوری توپ را به بیرون زد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
نیمه دوم در حالی پیگیری شد که پرسپولیس حملات زیادی را برای باز کردن دروازه پدیده انجام داد. در دقیقه 53 پرسپولیسی ها روی حملات دامنه دار خود در محوطه جریمه صاحب توپ شدند که ضربه کامیابی نیا را جلالی راد دفع کرد و ضربه سر احمدزاده را نیز خانزاده از روی خط بیرون کشید. دقیقه 57 هم علی علیپور با حرکت انفرادی پشت محوطه جریمه توپ را به سیامک نعمتی رساند که ضربه این بازیکن را جلالی راد دروازه بان پدیده در آغوش کشید. در ادامه مسابقه و در دقیقه 72 برانکو دست به تعویض زد و احمد نوراللهی را به جای سیامک نعمتی به میدان فرستاد تا از نیروی بازیسازی او استفاده کند. اما در حالی که پرسپولیسی‌ها به روی دروازه میزبان


حمله ور بودند در دقیقه 87 سانتر صادق محرمی از سمت راست با ضربه سر وحید امیری و با اشتباه جلالی راد در دفع توپ وارد دروازه شد تا پرسپولیس از میزبان خود پیش بیفتد. گل وحید امیری باعث شد تا اولین پاس گل لیگ برتری صادق محرمی هم به ثبت برسد. این نتیجه تا پایان بازی حاکم بود تا پرسپولیس در مشهد به قهرمانی برسد و برای دومین دوره پیاپی فاتح لیگ برتر شود. مشهد هم برای دومین بار پس از قهرمانی استقلال در لیگ برتر هشتم، محل تعیین قهرمان لیگ نام گرفت. اما در دیگر دیدارهای دیروز، ذوب آهن با نتیجه 3 بر صفر سپیدرود را شکست داد. میلاد فخرالدینی در دقیقه 23 ، کی‌روش استنلی سوارز در دقیقه 68 و بختیار رحمانی 90 گلزنی کردند تا ژنرال، در اولین تقابل خود مقابل جادوگر پیروز شود. ضمن این که بازی تراکتورسازی و سپاهان هم یک بر یک به پایان رسید. دانیال اسماعیلی فر در دقیقه 45 برای تبریزی ها گل زد و مهدی شریفی در دقیقه 71 بازی را به تساوی کشاند.